13jul

Ambitie Woonlinie: groei bewonerstevredenheid

 
Communicatie met bewoners staat hoog in het vaandel bij Moonen, voortdurend proberen we hierin te vernieuwen en te groeien. Telkens blijkt uit onderzoeken naar bewonerstevredenheid bij projecten dat we goed scoren maar we blijven altijd zoeken naar mogelijkheden om te verbeteren. Onze bewonersapp, gebruikersinstructie en tips zijn eerder dit jaar al ingevoerd. Deze week introduceerde we een 8-tal disciplinekaarten bij een verduurzamingsproject dat we momenteel uitvoeren voor Woonlinie. Anders dan bij planmatig onderhoud gaat energetische renovatie in stappen waarbij bewoners telkens met verschillende disciplines en mensen worden geconfronteerd. Dit maakt communicatie met bewoners zeker niet eenvoudiger. De nieuwe kaarten geven bewoners na iedere fase van de renovatie eenvoudig de mogelijkheid om vragen te stellen en zaken te melden. Helder en transparant. Weer een stap in de verbetering van het proces. Immers: RENOVATIE = COMMUNICATIE.

Ik ben trots te kunnen melden dat Woonlinie ons heeft gevraagd om deel te nemen in hun KWH-label werkgroep. Het KWH-Huurlabel is één van de meetproducten waarmee corporaties professioneel inhoud geven aan het continu proces van kwaliteitsverbetering. Het KWH-Huurlabel neemt de woonconsument als vertrekpunt en richt zich specifiek op de verbetering van de kwaliteit van dienstverlening. Het helpt corporaties om huurders als klanten te zien en klachten als gratis advies te beschouwen. Woonlinie heeft voor bewonerstevredenheid onder haar huurders de ambitie van groei. Mooi dat we als partner gevraagd worden om samen met hen deze ambitie te kunnen verwezenlijken.